עוגת איספהאן במילוי קרם פטיסייר ותותים

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 1K צופים
עוגת איספהאן במילוי קרם פטיסייר ותותים

צילום: נטלי לוין

קולקציית האיספהאן של פייר ארמה היא אחת המרשימות ביותר שיש. פטל, ליצ’י ומי ורדים הם הטעמים המובילים של הקולקציה, וכשהיא מוצגת בבוטיקים שלו ברחבי פריז תוכלו למצוא מקרונים, עוגות וגם את עוגת האיספהאן המפורסמת שלו.

מדובר בעוגה המורכבת מ-2 מקרונים גדולים במילוי קרם פטיסייר ורדים, ליצ’י והמון פטל מסביב. זו עוגה יפהפיה ועוצרת נשימה, ושילוב הטעמים שלה (גם ללא-חובבי-ליצ’י-שכמוני) פשוט נפלא.

אחרי שטעמתי את העוגה שלו החלטתי ליצור את הגרסה שלי. בגלל שפטל אפשר להשיג בישראל בערך שבועיים בשנה (וגם אז דרושה משכנתא כדי לרכוש קופסה קטנה), החלטתי להמיר אותו בתותים טריים, ואת הליצ’י להשמיט. התקבלה עוגת מקרונים ורדרדה עם פטיסייר ורדים ותותים. מושלמת לאירוח חגיגי!

מחפשים עוד מתכונים למקרונים? נסו את אלה: מקרון מנגו | מקרון שוקולד וארל גריי | מקרון לימון וג’ינג’ר | מקרון ספקולוס | מקרון חלבה ושומשום | מקרון פיסטוק וליים | מקרון שוקולד וקפה

עוגת איספהאן במילוי קרם פטיסייר ותותים

7-8 עוגות אישיות בקוטר 6 ס”מ

למקרונים:
200 גרם אבקת סוכר (למקרון חום יש להמיר 10 גר’ מאבקת הסוכר בקקאו)
130 גרם אבקת שקדים
100 גרם חלבונים
קורט מלח
40 גרם סוכר לבן
צבע מאכל אדום לפי הטעם

למלית קרם פטיסייר ורדים:
250 מ”ל חלב
70 גרם סוכר לבן
2 חלמונים
1 כפית מחית וניל
25 גרם קורנפלור
2 כפיות מי ורדים
50 גרם חמאה רכה
125 מ”ל שמנת מתוקה

סלסלת תותים טריים, נקיים וחצויים
עלי ורדים לקישוט (לא חובה)

אופן ההכנה:

מקרונים:
  1. מנפים יחד אבקת סוכר ואבקת שקדים לתוך קערה גדולה. חשוב לנפות היטב ולא להשאיר גושים גדולים בתערובת.
  2. שמים חלבונים ומלח בתוך קערת מיקסר עם מטרפה ומקציפים במהירות גבוהה עד שמתחיל להיווצר מרנג והתערובת מתחילה להלבין.
  3. מוסיפים את הסוכר וממשיכים להקציף עד שנוצר מרנג יציב ומבריק. לקראת סוף ההקצפה מוסיפים את צבע המאכל בכמות הרצויה וממשיכים להקציף עד לקבלת הצבע הנחשק.
  4. מוסיפים לקערת המרנג את האבקות המנופות, ומתחילים “להפיל” את התערובת בקיפול בעזרת מרית. ברגעים הראשונים מערבבים במעט אגרסיביות, ולאחר מכן עוברים לקיפול עדין, עד שהתערובת אחידה, יציבה, אבל לא נוזלית (ועדיין ניתנת לזילוף).
  5. מעבירים את התערובת לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר של כ-1 ס”מ.
  6. מרפדים שתי תבניות תנור בנייר אפייה או משטחי סיליקון ומזלפים על כל תבנית עיגולים בקוטר 6-7 ס”מ במרווחים. אפשר גם להכין עוגה אחת גדולה ואז פשוט מזלפים 2 בסיסים בקוטר 24 ס”מ. מתחילים לזלף מהמרכז בצורה סיבובית, עד שמגיעים לדפנות.
  7. משהים את בסיסי המקרונים למשך כשעה בטמפרטורת החדר (לפני האפייה) עד שנוצר מעין קרום דקיק. בזמן זה מחממים את התנור ל-150 מעלות.
  8. אופים את בסיסי המקרונים במשך 12-15 דקות, עד שהם מתייצבים ונוצרת להם “רגל” יפה מסביב. אם מכינים עוגה אחת גדולה, זמן האפייה יתארך ל-18-20 דקות.
  9. מניחים לבסיסים להתקרר לחלוטין לפני שמפרידים אותם מהתבנית.
קרם פטיסייר ורדים:
  1. בסיר קטן שמים יחד חלב ווניל ומביאים לסף רתיחה.
  2. בעזרת מטרפה ידנית טורפים יחד חלמונים, סוכר וקורנפלור.
  3. מסננים אל תוך תערובת החלמונים, תוך כדי השוואת טמפרטורות, את החלב הרותח וטורפים היטב.
  4. מחזירים את הקרם לסיר וממשיכים לבשל על אש בינונית תוך כדי טריפה נמרצת עד שנוצר קרם פטיסייר סמיך.
  5. מורידים מהאש, מוסיפים את מי הורדים והחמאה ומערבבים היטב עד שהחמאה נמסה והתערובת אחידה.
  6. מעבירים את הקרם המוכן לכלי שטוח ומכסים את פני הקרם בניילון נצמד על מנת שלא יווצר קרום.
  7. מצננים את הקרם 2-3 שעות במקרר, עד שהוא קר לחלוטין.
  8. כאשר הקרם קר “פותחים” אותו בעזרת מטרפה ידנית, עד שהוא חוזר למרקם המקורי.
  9. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה מאוד ומקפלים אל תוך הקרם פטיסייר עד שנוצר קרם אחיד וחלק.
  10. מעבירים את הקרם לשק זילוף עם צנתר חלק.
הרכבת העוגה:
  1. הופכים חצי מכמות הבסיסים כך שהצד התחתון פונה כלפי מעלה.
  2. מסדרים חצאי תותים בדפנות בצפיפות ומזלפים קרם במרכז. סוגרים עם מקרון נוסף וחוזרים על הפעולה עם שאר ה”סנדוויצ’ים”.
  3. מניחים לאיספהן להתקרר במקרר בקופסה סגורה במשך 3-4 שעות. לפני ההגשה מקשטים בחצאי תותים קטנים ובעלי ורדים (לא חובה). 

הערות, הארות ותוספות:

  • עלי ורדים אפשר להשיג בכל חנות פרחים, אך חשוב לודא שהם אינם מרוססים. בכל מקרה מומלץ לשטוף ולייבש היטב לפני השימוש.
  • בעונה, אפשר להשתמש בפטל טרי או כל פרי יער אחר שאוהבים.
  • אם אוהבים ליצ’י, אפשר להוסיף כמה חתיכות פרי לתוך הקרם לאחר הזילוף.
  • העוגה אינה מכילה גלוטן ולכן תתאים גם כקינוח מרשים לחג הפסח או לסובלים מצליאק.
  • שומרים את העוגה בקופסה סגורה במקרר עד יומיים, אך היא במיטבה ביום ההכנה.
  • הכנתם את האיספהאן? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥
עוגת איספהאן במילוי קרם פטיסייר ותותים

צילום: נטלי לוין

השאר תגובה

177 תגובות

mulberry ינואר 14, 2013 - 5:54 pm

היי נטלי,

העוגה כרגיל מהממת. שאלה שלא קשורה לתוכן הפוסט אבל סביר שתדעי לענות עליה. אני רוצה להכין עוגת יומולדת ולכתוב עליה. העוגה תהיה מצופה בקצפת על בסיס אינסטנט פודינג (לבן) ואני רוצה לכתוב עליה בשחור. חשבתי על שוקולד מריר מומס, או קרם חמאה צבוע בקקאו. השאלה שלי היא האם לכתוב ישירות על העוגה או על נייר אפיה ואז לאחר קירור להעביר את הכתוב? אני מעדיפה לכתוב ישירות על העוגה כי יש לי הרגשה שהאופציה השנייה תתפרק לי בידיים באיזה שלב. החשש העיקרי שלי הוא שזה יימרח ולכן השאלה היא אם אני כותבת ישירות על העוגה, האם אפשר לכתוב ערב לפני וכל העסק יבלה לילה במקרר, או שרצוי לכתוב רק סמוך למועד ההגשה של העוגה? מה את ממליצה?

הגב
נטלי לוין ינואר 14, 2013 - 8:40 pm

שוקולד מריר מומס נשמע לי כמו אופציה טובה לכיתוב, יותר מאשר קרם חמאה (שישתלב מוזר לטעמי על קרם אינסטנט פודינג). באופן אישי אני אוהבת לכתוב ישירות על העוגה ולא כותבת על נייר אפייה ומעבירה אח”כ את האותיות. אם מקפידים שהעוגה תהיה קרה מאוד (אפילו לתת לה חצי שעה במקפיא לפני שכותבים עליה יכול להועיל) – זה יחסית פשוט, וגם אם טועים ברוב המקרים השוקולד מתקשה במהירות ואפשר להזיז את הטעות בקלות. אין בעיה לכתוב ערב לפני ושהעוגה תשהה במקרר יחד עם הכיתוב – שוקולד מריר הוא מאוד עמיד ויחזיק מעמד מצוין גם כך.

בהצלחה!
נטלי

הגב
mulberry ינואר 16, 2013 - 12:03 am

תודה רבה! את אדירה שאת עונה כל כך מהר ועל דברים לא קשורים בכלל :)

בסוף באמת השתמשתי בשוקולד מריר וכתבתי ישירות על העוגה, אפילו לא קיררתי לפני כן. יצא מדהים ולא נמרח בכלל. אגב, מצאתי טיפ ממש מוצלח באינטרנט לכיתוב – לחרוט לפני כן בקרם בעזרת קיסם/שיפוד את מה שרוצים לכתוב ואז רק למלא את החריצים בעזרת השוקולד. יוצא יפה ומדויק, וככה אפשר להתאמן על המילים ולעשות “עימוד” לפני שממש מלכלכים את העוגה ולא נגמר המקום באמצע ומתחילים לכתוב מילים/אותיות בגדלים שונים. אם לא מרוצים מהכיתוב אפשר ליישר עם ספטולה ולחרוט מחדש.

הגב
נטלי לוין ינואר 16, 2013 - 12:54 am

נשמע כמו שיטה מעולה! תודה ששיתפת :)

הגב
124 מאי 30, 2014 - 11:49 am

יש אפשרות אחרת בימקום החלב?

הגב
טלי ינואר 14, 2013 - 5:58 pm

וואו! זה כל כך יפה! ואני באמת לא מבינה מה הבעיה בתמונה השניה. היא בעיקר עושה לי חשק להושיט את היד ולחטוף פרוסה…

הגב
מל ינואר 14, 2013 - 9:20 pm

הי נטלי(: קודם כל את באמת מלכה אני בזמן האחרון ממש מנסה לדעת מה יש במתכון הזה המשפה שלי אכלה בסילבסטר במסעדת הבראסרי כזה קטן יותר ולא ידעה לעזור לי עם המלית אז תודה רבה לך ! דבר שני , האם יש צבע מאכל שהוא עדיף למקרונים ? ולמה כתוב צבע אדום וזה ורוד ? בגלל הדהייה של הצבע?
תודה רבה !

הגב
נטלי לוין ינואר 14, 2013 - 9:40 pm

היי מל, קודם כל תודה רבה על המחמאות :) בנוגע לצבע מאכל למקרונים – אני משתמשת בצבעי מאכל שמגיעים בתצורת ג’ל. הנוזליים שנמכרים בסופרים הגדולים לא מתאימים להכנת מקרונים משום שהם משבשים את יחס החומרים במתכון. אפשרות נוספת היא שימוש בצבעי מאכל באבקה (ניתן להשיג בחנויות המתמחות). הצבע הורוד נוצר אכן בשל הדהייה של הצבע האדום, ושימוש בכמות יחסית קטנה של צבע באופן כללי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מל ינואר 14, 2013 - 9:47 pm

תודה רבה רבה נטלי! זה מצוין כי יש לי צבעי מאכל של Wilton אשתמש בהם!

הגב
ליאורה ינואר 14, 2013 - 11:19 pm

היי נטלי
זה נראה כל כך יפה ומושלם הצבע הורוד הזה.
קראתי את המתכון לא נראה מסובך.
המקרון תופח גבוה מהחלבונים?
כמה זמן מקציפים אותם? יש לי מטרפה ידנית?

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2013 - 7:16 am

היי ליאורה,

המקרון תופח קצת, לא המון. מקציפים עד שמתקבל מרנג יציב יחסית. מטרפה ידנית לצערי לא תעשה את העבודה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
וויני ינואר 15, 2013 - 1:31 am

העוגה ניראית מקסיםםםםםםםםםםםםם
ורוד זה הצבוע האהוב עלי ואני מסתנוורת מהעוגה וזה למרות שאני לא אוהבת מקרונים…..

הגב
zmira ינואר 15, 2013 - 8:11 am

אין עליך את אלופה, איזה רעיון יפה , את מלאה רעיונות מקוריים ויפים להפליא , יש הרבה מה ללמוד ממך

הגב
אלזי רפפורט ינואר 15, 2013 - 8:17 am

נהדרת שכמותך!!!!!

הגב
מור ינואר 15, 2013 - 8:30 am

את יודעת מה דעתי על מקרונים – בחולם, לא בשורוק ;-) – ועל זה שהם מוערכים יתר על המידה, אבל אין ספק שהדבר הזה מהמם.
ובאמת שהלוואי על כולנו תמונות “גרועות” כמו השניה שלך.

הגב
חן שוקרון ינואר 15, 2013 - 8:31 am

מהמם! התמונה השנייה משגעת.
באופן אישי אני כבר לא יכולה לראות עוד מתכונים של מקרון. ההצפה ההיסטרית שלהם בכל מקום אפשרי, כמו בכל דבר שהופך לאופנתי, הביא למיצוי טוטאלי.
אבל הרעיון של להכין עוגית ענק כעוגה הוא סופר מגניב, במיוחד בביצוע מושלם. שיחקת אותה!!

הגב
מאיה ינואר 15, 2013 - 8:50 am

העוגה נראית פשוט נפלא..למרות שגם אני לא אוהבת מקרונים וגם די נמאס כבר לראות אותם… העוגה נראית נהדר. אני הכנתי קרמבו איספהאן בהשראת פייר הרמה. מתכון של ערן שוורצברד. יצא מעלף!!!! טעם המי וורדים נותן טעם מדהים…

הגב
חנה ינואר 15, 2013 - 9:27 am

העוגה מהממת, איך החיתוך?

הגב
יפעת ינואר 15, 2013 - 9:32 am

וואווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אין מילים לתאר את היצירה שנראית טעימה דרך המסך!

שאלה קטנה- אם לא אוהבים טעם של מי ורדים- האם ניתן להשמיט או להחליף במחית וניל?
תודה רבה

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2013 - 12:38 pm

אפשר פשוט להשמיט את מי הורדים. אין צורך להוסיף עוד וניל.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אודי ינואר 15, 2013 - 9:55 am

שלמות!! נראה מדהים והתמונות אוחחח..
רק לקחת פרוסה מהדבר הטעים הזה..

הגב
מונגר ינואר 15, 2013 - 10:39 am

וואו אחד גדול!!
נראה מעולה!!

הגב
אביגיל ינואר 15, 2013 - 12:17 pm

קודם כל- מדהים!! אני כבר חושבת מתי ולמי להכין אותה. איך קוראים לצבע מאכל שאת משתמשת בו? אני רוצה לקנות גם בשביל העוגה הזו וגם בשביל מקרונים רגילים, ואני רוצה לקנות מאיכות טובה.
תודה רבה.

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2013 - 12:38 pm

אני משתמשת בצבעי מאכל של ווילטון. הם מגיעים בבקבוקונים קטנים ומאוד נוחים לשימוש.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שמרית ינואר 15, 2013 - 3:14 pm

הלוואי עליי צילומים כאלה “לא מוצלחים”!
נראית עוגה חלומית ויפה במיוחד….WOW!!

הגב
איריס ינואר 15, 2013 - 4:29 pm

איזה יופי, מהמם!!! באיזה שלב מוסיפים את צבע המאכל?

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2013 - 6:35 pm

אכן החלק הזה נשמט מאופן ההכנה ועכשיו הוספתי. מוסיפים את צבע המאכל בעת הכנת המרנג, ממש לפני שהוא מוכן ומקציפים עד שמתקבל הצבע הרצוי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליטל ינואר 15, 2013 - 5:09 pm

חיכיתי לפוסט הזה! מדהים מדהים מדהים.
רק לא הבנתי בדיוק לגבי הליצ’י – פשוט מניחים ליצ’י שלם במרכז העוגה? אני משערת שלא מדובר בליצ’י אחד (אחרת רק אחד זוכה לקבל ליצ’י).

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2013 - 6:35 pm

הכוונה היא כמובן לכמה ליצ’י שרוצים, בכמות סבירה. פשוט מניחים אותם כמו-שהם על גבי הקרם (תוך השארת שוליים לתותים) וסוגרים בבסיס המקרון השני.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מלי ינואר 15, 2013 - 8:02 pm

היי נטלי,העוגה יפיפייה! אני הכנתי עוגיות מקרון עם מלוי של קרם פטיסייר ולמחרת המקרונים התפרקו(אני מכינה באופן קבוע מקרונים מצוינים עם מלוי של גנאש שוקולד) איפה לדעתך היתה הבעייה? תודה.

הגב
נטלי לוין ינואר 16, 2013 - 12:56 am

מקרונים קטנים אני לא ממליצה להכין במילוי של קרמים “רטובים” כל כך, משום שהם אכן מתפרקים (בגלל אחוזי הלחות הגבוהים שבקרם). מקרונים קטנים אני אוהבת למלא בקרם חמאה או גנאש שהם אידאלים למטרה הזאת. לעומת זאת, בעוגת-מקרונים כמו האיספהן זה קצת שונה ובגלל הגודל שלה המקרון לא מתרכך כל כך מהר. למרות שעדיין – העוגה במיטבה במשך יום-יומיים שלאחר ההכנה, ולאחר מכן אכן מתרככת הרבה יותר (אבל עדיין בסדר גמור).

נטלי

הגב
אפרת ינואר 16, 2013 - 9:29 am

איפה הייתי כשכל החלום הזה קרה?
מ ה מ מ ת
ש כ מ ו ת ך

הגב
פז ינואר 16, 2013 - 10:05 am

מדהים!!! מדהים!!! מדהים!!!בדיוק חיפשתי מתכון לעוגת יום הולדת מיוחדת לאמא שלי. אני הולכת לעשות אותה.
בחנוכה עשיתי את הצור’ס שלך ויצא מעולה !!!
תודה על ההסברים והטיפים החשובים!

הגב
צליל ינואר 16, 2013 - 10:31 am

אוקי עוגה מהממת!
שאלה-
תמיד יש לי חשש להכי עוגות מהסוג הזה שמורכבות מקרם פטיסייר שהוא מילוי ללא דפנות מייכון שתמיד משום מה יוצא לי קרם דליל מיידי ויש לי פחד שהוא פשוט יזלוג החוצה.
איך הוא ‘החזיק’ כאן את העוגה?

הגב
נטלי לוין ינואר 16, 2013 - 12:41 pm

כאשר מכינים קרם פטיסייר חשוב לבשל אותו עד שהוא ממש “קשה” וקרמי. זה לוקח קצת זמן, אבל זה קורה. לאחר הקירור הוא מתייצב עוד יותר. קרם דליל נובע משקילה לא מדויקת של החומרים או לחילופין בישול קצר מדי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
טליה ינואר 16, 2013 - 1:49 pm

כ”כ יפה שזה כואב! את מוכשרת בטירוף, ופשוט כיף לקרוא ולראות את הפוסטים שלך (ולחלום שאולי יום אחד גם לנו יצא ככה).

הגב
הילה ינואר 16, 2013 - 11:57 pm

מהמם!!
אני אוהבת אותך!#$%
איזה יצירות,כמה השראה,כמה שאפשר ללמוד בזכותך…
ואני לא אמשיך עם המעדר שלי פה על כל שלל המחמאות שאפשר עוד לתת.
פשוט מדהים.

הגב
miki tsubely ינואר 17, 2013 - 1:50 am

nice work. I like your recipes. miki

הגב
אפרת ינואר 17, 2013 - 1:23 pm

היי נטלי
הכל נראה מצויין, כמה את שמת צבע מאכל כדי שיתקבל צבע מרהיב כזה?

ועוד שאלה- אם אני פחדנית ממש ממש עקב המקרונים לאחר המון ניסיונות כושלים, האם אפשר לעשות במקום המקרון מרנג כלשהו? אם כן איזה סוג מרנג.. תודה רבה.

הגב
אפרת ינואר 17, 2013 - 1:27 pm

היי נטלי הכל נראה מדהים.
כמה את שמת צבע מאכל בשביל הצבע המרהיב הזה?
ועקב חשש עמוק ממקרונים שלא צלחו- האם אפשר להשתמש בבסיסי מרנג? ואם כן איזה סוגים…
תודה רבה.

הגב
נטלי לוין ינואר 17, 2013 - 5:14 pm

אני שמה משהו כמו 1/8 כפית, אבל עקרונית פשוט שמים עד שמתקבל הצבע הרצוי. זה לגמרי עניין של טעם.
אפשר גם להשתמש בבסיסי מרנג רגילים. הייתי מכינה פשוט נשיקות רגילות ומזלפת בקוטר הרצוי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
צליל ינואר 20, 2013 - 10:18 am

טוב אז הכנתי אותה!
פשוט לא הספקתי לקבל מחמאות.
תודה על המתכון הזה ועל כל השאר!!

הגב
פיית העוגיות ינואר 21, 2013 - 12:33 am

זה מהמם ואת גאון!
הורס ת’בריאות :)
יפהפה ברמות אחרות
ונראה טעים טעיםםםםםםם

הגב
ויקטוריה ינואר 21, 2013 - 10:09 am

היי,
זה לא מקרון.. רק מרנג רגיל..
מקרון מסובך יותר ודורש התיישנות חלבונים וכו’…

הגב
נועה ינואר 22, 2013 - 12:34 pm

יצא לך מהמם! ורק שתדעי שלא פספסת יותר מידי… ממש התאכזבתי מהאיספאן של הרמה. למקרון היה טעם של במבה אדומה! למרות שהקרם ליצי היה מצויין. אם כבר שם אז עדיף באמת לטעום את העוגת אינפינט וניל שהיא פסיכית לגמרי או את אחד המקרונים המצויינים (מוגדור, והשוקולד הקלאסי מומלצים במיוחד).

הגב
נעה ינואר 22, 2013 - 9:07 pm

שאלה לגבי צבעי המאכל: באמזון מצאתי שני סטים של רביעיית צבעי ג’ל תוצרת ווילטון – אחד בגוונים פסטליים ואחד “ניאון”, בו הגוון הורוד הוא מג’נטה. מה יותר מתאים במקרה זה?

הגב
נטלי לוין ינואר 22, 2013 - 9:43 pm

באופן אישי אני מעדיפה את הגוונים הפסטליים יותר, אבל שניהם יכולים להתאים. זה עניין של טעם.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
ענבל אפריל 14, 2022 - 3:49 pm

פסח בפתח ולא מצאתי צבעי מאכל כשל”פ.
מה אפשר לשים במקום?

הגב
נטלי אפריל 14, 2022 - 4:24 pm

אין ממש תחליף… אפשר פשוט בלי צבע.

הגב
פז ינואר 24, 2013 - 9:08 am

היי,
עשיתי את העוגה ,טוב העוגה טעימה בטירוף!!!
התערובת של המקרון לא הספיקה לי לשני העיגולים אז העיגול התחתון יצא דק יותר
האם בגלל שזילפתי את העיגול העליון עבה מידי? ובטעות לקרם הפטיסייר הקצפתי מכל שמנת שלם במקום 125 מ”ל אבל זה לא הפריע לטעם. בין הקרם פיזרתי קוביות קטנות של תותים.

הגב
נטלי לוין ינואר 24, 2013 - 9:33 am

היי פז,

כיף לשמוע שיצא טוב :) בנוגע לתערובת המקרון – יכול להיות שבאמת זילפת חלק אחד עבה מדי. תוספת של קוביות תותים בקרם עצמו נשמעת מעולה! האם צילמת? אשמח לראות :)

נטלי

הגב
מושית ינואר 28, 2013 - 3:17 pm

בסעיף 22 כתבת לשים את חצאי התותים ובסעיף 25 שוב כתבת – מקשטים בחצאי התותים ומגישים . אז מתי שמים את חצאי התותים ??????

הגב
נטלי לוין ינואר 28, 2013 - 3:37 pm

שימי לב שיש חצאי תותים בדפנות העוגה ויש קישוט של תות חצוי מעל העוגה עצמה. בסעיף 22 הכוונה היא ליצירת הדפנות בעזרת התותים החצויים, ובסעיף 25 פשוט מקשטים בחצי תות.

בהצלחה,
נטלי

הגב
מלימראש לי פברואר 11, 2013 - 5:08 pm

העוגה מדהימה… אני רוצה להכין אותה בפסח אך אני לא בטוחה שעדיין יהיה תותים מה עושים? מה ניתן לשים במקום? או להשאיר כך בלי?! תודה מראש

הגב
נטלי לוין פברואר 11, 2013 - 7:54 pm

בפסח נדמה לי שעדיין יש תותים, בודאי השנה שהוא יוצא בסוף חודש מרץ. אם לא יהיו אפשר להשתמש בפטל במקום – יוצא מהמם לא פחות.

בהצלחה!
נטלי

הגב
לילך פברואר 11, 2013 - 6:23 pm

היי נטלי , שוב את פשוט מוכשרת בצורה יוצאת דופן , הייתי שמחה להיות ממש קרובה אליך על מנת לטעום את כל המתוקים שלך .העוגה עושה חשק לרוץ לרכוש מצרכים ולהתחיל להכין . אך לפני כן כמה שאלות .
האם אפשר להכין את העוגה יום לפני ההגשה והיא עדין תהיה טובה כמו ביום ה-1 .
ובנוסף אני רוצה להגיש אותה אחרי ארוחה בשרית את יכולה להמליץ לי אם כדאי להכין את הקרם פטיסייר פרווה ? תודה רבה לילך

הגב
נטלי לוין פברואר 11, 2013 - 7:51 pm

בנוגע לזמן ההגשה – העוגה תחזיק מעמד מצוין גם אם מכינים אותה יום לפני ההכנה.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
לילך פברואר 11, 2013 - 6:47 pm

עוד שאלה קטנה אולי במקום הקרם פטיסייר אפשר להכין עם קרם פודינק?

הגב
נטלי לוין פברואר 11, 2013 - 7:50 pm

אני לא ממליצה על קרם פודינג במקרה הזה… קצת מאבד את הפואנטה של ההשקעה בעוגה וגם הטעם שונה מהותית מקרם פטיסייר. בנוגע לקרם פטיסייר פרווה – אפשר להכין על בסיס חלב קוקוס ויוצא בסדר גמור.

בהצלחה!
נטלי

הגב
לילך פברואר 12, 2013 - 2:31 pm

אוקיי אז אני אלך על חלב קוקוס תודה רבה …

הגב
לילך פברואר 12, 2013 - 2:40 pm

עוד שאלה קטנה לגבי הזילוף של התחתית אם אין לי תבנית עגולה ואני שמה כל תחתית על תבנית מרובעת של התנור ונייר אפייה ויוצרת ריבוע בקוטר של 24 ס”מ זה יהיה בסדר הבסיס לא ימסף או יהרס ??
או שאפשר להכין תחתית תחתית כי יש לי תבנית 1 עגולה של אפיה מתפרקת , ואז לשים אותם כל אחת בנפרד בתנור?

הגב
לילך פברואר 12, 2013 - 2:51 pm

והאם מי ורדים זה כמו תמצית מי ורדים של מימונס ??

הגב
לילך פברואר 12, 2013 - 3:21 pm

ומה זה מחית וניל ?? זה תמצית וניל?

הגב
נטלי לוין פברואר 12, 2013 - 3:25 pm

היי לילך,

אין צורך להשתמש בתבנית, פשוט מזלפים עיגול על נייר אפייה. תמצית מי ורדים יכולה להתאים גם, אבל כדאי לטעום ולראות שהטעם בסדר מבחינתך ולהוסיף בהדרגה. בנוגע למחית – אפשר להשתמש בתמצית וניל במקום.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מלימראש לי פברואר 13, 2013 - 12:18 pm

הי האם אפשרי להכין את המקרונים יום יומיים לפני ההרכבה וההגשה?

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2013 - 5:15 pm

אין בעיה, רק עדיף לשמוע אותם עטופים היטב בהקפאה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
כרמל פברואר 7, 2020 - 7:15 pm

היי נטלי אני חייבת שתעני לי דחוף!!
זה בוודאות צרפתי???
יש לי תחרות ואני רוצה להכין את זה לתחרות וחייב שהמאכלים יהיו צרפתיים כי אם לא נפסלים
תודה רבה מראש⁦❤️⁩

הגב
נטלי פברואר 8, 2020 - 7:51 am

אכן צרפתי.

הגב
אביטל מרץ 12, 2013 - 11:49 am

רוצה להכין לסדר. מפחדת מסחיבת ה”עוגה” כיוון שהקרם לא ממש יציב. לא זולג?
תודה רבה

הגב
נטלי לוין מרץ 12, 2013 - 3:55 pm

הקרם יציב (חשוב לבשל אותו כמו שצריך עד שהוא מסמיך מאוד, כראוי לקרם פטיסייר), והעוגה נחתכת מצוין איתו :)

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
לאל מרץ 13, 2013 - 9:46 am

היי,
זה מהמם!!!
אז בהחלט הולכת להיות אחת העוגות לפסח!
רק שאלה, מכיוון שאני בחודש תשיעי ומנסה להקל על עצמי כמה שאפשר, אשמח לדעת כמה זמן מראש אני יכולה להכין את הקרם ואת המקרונים ואיך לשמור הכל?
והאם אפשר לשמור חלמונים איכשהו? חלבונים כבר הקפאתי כמה וכמה פעמים ויצא מעולה.
את יצירת המופת ארכיב בבוקר/ צהריים של ערב החג…
תודה וחג שמח! :)

הגב
נטלי לוין מרץ 13, 2013 - 11:22 am

את הקרם אפשר להכין 3 ימים לפני ולשמור במקרר, עטוף היטב (על מנת שלא יספוח ריחות). את בסיסי המקרון אין בעיה להכין גם עכשיו ולהקפיא (עטופים היטב כמובן). כך רק תצטרכי להרכיב את העוגה ביום ההגשה וזהו :)

בהצלחה, חג שמח ושיהיה בשעה טובה!
נטלי

הגב
קארין גל מרץ 14, 2013 - 8:46 am

היי נטלי , מה שלומך ?
וואו … נראה מהמם! אני לא אפסיק להחמיא לך עד כמה את כשרונית…
שאלה , לגבי החיתוך…
המרנג לא יוצא קשה ( כמו נשיקה ) ואז שחותכים זה קשה וכל הקרם נשפך מהצדדים …?
תודה וחג שמח ?

הגב
נטלי לוין מרץ 14, 2013 - 9:11 am

המון תודה קארין :) בנוגע לבסיסי המקרון – הם לא יוצאים נוקשים כמו נשיקות והם מתרככים מהקרם (שגם מספיק יציב כדי לא להישפך מהצדדים).

חג שמח!
נטלי

הגב
אלינור מרץ 16, 2013 - 10:41 pm

היי נטלי
איזה עוד אפשרויות יש לקרם שאפשר להשתמש בו שלא מכיל ביצים לא מבושלות?

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2013 - 8:12 am

אפשר גנאש שוקולד לבן מוקצף או משהו בסגנון, אבל יהיה צורך לייצב בעזרת ג’לטין, אני לא בטוחה שזה יחזיק מעמד ללא ג’לטין. ואגב, בקרם פטיסייר הביצים כן עוברות בישול ומפוסטרות (הקרם מגיע לרתיחה ומבשלים אותו בצורה זו כמה דקות).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרי מרץ 17, 2013 - 9:07 pm

היי נטלי
האם אפשר להכין את העוגה בערך יום וחצי לפני ההגשה ? המקרון לא יתפורר מהקרם?
ואם אפשר ליצור הפרדה בין הקרם למקרון עם דף שוקולד לבן למשל?
תודה
שרי

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2013 - 10:28 pm

היי שרי,

אפשר להכין את העוגה יום וחצי לפני ההגשה, אבל אני ממליצה מאוד להקפיא אותה לזמן הזה ולא לשמור במקרר, שאכן יגרום לכך שבסיסי המקרון יתרככו יתר על המידה. את ההפשרה רצוי לעשות במקרר כמה שעות לפני ההגשה. אפשר ליצור הפרדה בין הקרם למקרון עם דף שוקולד לבן, אפילו לא חובה לטמפרר במקרה הזה.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
שרי מרץ 18, 2013 - 7:54 am

תודה נטלי אין לי אפשרות להקפיא את העוגה אני אצור הפרדה עם דפי שוקולד לבן יש לי עוד כמה ימים לניסיונות .
חג שמח ומתוק
שרי

הגב
לאל מרץ 22, 2013 - 4:23 pm

היי שוב,
מכיוון שזו פעם שנייה שאני עומדת להכין מקרון (בפעם הראשונה הם יצאו סדוקים, דהויים, מכוערים ובלי רגליים בקיצור- משהו קטסטרופלי!!!) אני די בלחץ ורציתי לדעת האם להכין את בסיסי המקרונים על פי הרשום כאן או לפי “מקרון פדני או: המדריך למקרון המושלם על פי פייר הרמה”. קראתי כבר את כל מה שרשמת אי פעם על מקרונים מרוב לחץ… :)
בתקווה שהפעם אעמוד במשימה ויהיה לי מה להגיש בחג…
שוב חג שמח ותודה!

הגב
נטלי לוין מרץ 22, 2013 - 6:21 pm

היי לאל,

מדובר בשתי שיטות הכנה שונות ושתיהן עובדות מצוין וזה לחלוטין עניין של העדפה ונוחות אישית. באופן אישי אני מכינה כמעט תמיד מקרונים עם מרנג צרפתי ולא איטלקי, אבל זה באמת עניין של מה שיותר נוח לך.

שיהיה בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
תמר מרץ 23, 2013 - 8:54 am

הי נטלי,
גם אני מתכוונת להכין את העוגה לסדר הקרוב.
התכנון היה להכין הכל הלילה. אני רוצה להיות בטוחה שהבנתי את כל המלצותיך כדי שבאמת אוכל להגיע לתוצאה שלך:
1. את המקרונים להקפיא עטופים היטב עד יום שני בבוקר ואז לתת להם להפשיר אפיה?
2. קרם הפטיסייר משאירה מכוסה היטב במקרר. לפני או אחרי שלב השמנת המתוקה?
3. את ההרכבה לעשות רק בשני אחה״צ? זה לא צריך זמן התייצבות כעוגה?
זהו בנתיים,
תודה על הנדיבות במידע. זה מאוד מאוד מוערך! וחג שמח :-)

הגב
נטלי לוין מרץ 23, 2013 - 8:59 am

היי תמר,

הבנת נכון, אבל אחדד קצת ברשותך :) את המקרונים אכן כדאי להקפיא עטופים, אבל אפשר גם להרכיב את העוגה בעודם קפואים משום שהם מפשירים מאוד מהר. את הקרם פטיסייר שומרים במקרר, מכוסה היטב (כדאי גם עם נילון נצמד על פני הקרם), אפשר אחרי שמוסיפים כבר את השמנת המתוקה המוקצפת. את ההרכבה אפשר לעשות גם ביום שני בבוקר ולשמור במקרר – זה לגמרי בסדר.

שיהיה בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
תמר מרץ 23, 2013 - 10:08 am

את מהירה!
תודה!!!

הגב
נטע מרץ 24, 2013 - 2:32 pm

הי נטלי,
אני מתכננת להכין את העוגה לארוחת צהריים של החג שהיא תהיה ארוחה תאילנדית. חשבתי לתת לה טויסט תאילנדי בהכנת קרם פטיסייר על בסיס חלב/קרם קוקוס. אילו מהם את ממליצה? והאם יש לך עוד רעיונות שיהפכו את זה לקינוח קצת יותר אסייאתי?
רוב תודות

הגב
נטלי לוין מרץ 24, 2013 - 3:24 pm

אפשר להכין קרם פטיסייר על בסיס חלב קוקוס ואין ספק שזה יתן את הטוויסט הזה. אפשרות נוספת היא גם לטמון (כמו במתכון המקורי) ליצ’י בתוך הקרם, מה שיהווה גם הפתעה טעימה בין ביס לביס וזה גם די אסייתי בסך הכל.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
שרית גילת מרץ 26, 2013 - 11:05 am

בוקר טוב וחג שמח, הכנתי את “הפריזייה” לליל הסדר אתמול והתגובות המדהימות של כל הסועדים (אתייחס בנפרד במסגרת הפוסט המתאים) הביאו לי חשק להתאתגר (אם זו מילה?) שוב לקראת החג השני. שוטטתי בין המתכונים שלך והחלטתי להכין את האיספהאן (כמתבקש בפסח שנופל בעונת התותים…). כדרכי, קראתי בעיון את כל הפוסט על תגובותיו ותשובותיך המנומקות, כמו תמיד, ושמתי לב שהשאלות חוזרות על עצמם ואת משיבה באדיבות וסבלנות רבה פעם אחר פעם על אותו עניין. ברור שזה ראוי להערכה ואני מה”גרופיות” המעריצות שלך גם בשל כך, אולם אני רוצה להציע לכל האופים/ות שפונים/ות אליך שוב ושוב – לקרוא את כל הפוסט, כולל התגובות, לפני שמטריחים בשאלות שנענו כבר. אני מוצאת שיש המון מידע בחילופי התגובות הנ”ל ומקבלת תשובות לרב שאלותיי דרך תגובותיך לשאלות של אחרים. כך או כך, תודה על המתכונים הנפלאים ועל תשומת הלב והפרגון. שרית ♥

הגב
נטלי לוין מרץ 26, 2013 - 6:15 pm

תודה רבה שרית. בנוגע לתגובות החוזרות על עצמן, טרם הצלחתי לגרום לאנשים לקרוא תגובות בכל פוסט (ומה לעשות, לפעמים זה לוקח זמן), ולכן משתדלת לענות בסבלנות תמיד בכל מקרה. המון תודה על המילים החמות, את מקסימה!

חג שמח :)
נטלי

הגב
שרית גילת מרץ 30, 2013 - 6:07 pm

נטלי היקרה,
אני באמצע הכנת איספהן ורדים למחר והקרם פטיסייר לא יצא טוב. משהו כנראה השתבש בהכנה כי נוצר מן מרקם קשה כמו ג’לטין… זה מפתיע כי הכנתי את הקרם פעמיים בחודש האחרון והוא יצא מושלם. כבר הכנתי הבוקר את המקרונים הורודים ואני רוצה להכין את הקרם מחדש עוד הערב כדי להספיק לקרר ולהרכיב מחר בבוקר את העוגה שמיועדת לערב החג. אודה לך אם תבדקי את המרכיבים של המלית במתכון. האם לא חסרה חמאה בפטיסייר? במתכון אחר שלך, לאותן כמויות נכנסו 30 גר ‘ חמאה… אם לא קשה לך, אנא חזרי אלי בהקדם. תודה, שרית

הגב
נטלי לוין מרץ 30, 2013 - 6:57 pm

היי שרית,

המתכון בסדר. יכול להיות שבישלת את הקרם קצת יותר מדי? האם הוא במרקם ג’לטיני אחרי הבישול בעודו חם או אחרי קירור במקרר?

בהצלחה,
נטלי

הגב
גל יוני 19, 2013 - 1:25 pm

שלום נטלי, יש אפשרות לפרי אחר לסדר מסביב? כי עכשיו זו לא כ”כ העונה של התותים..

הגב
נטלי לוין יוני 21, 2013 - 5:55 am

אפשר פטל טרי – יוצא מהמם!

נטלי

הגב
בן דצמבר 3, 2013 - 8:22 am

שלום נטלי,
היי נטלי כבר 3 פעמים ניסיתי להכין את המתכון וללא הצלחה.
בפעם השלישית עשיתי הכל – יישנתי את הביצים, ניפיתי את האבקות פעמיים, הקפדתי לא לקפל יותר מידי אלא רק עד שיש עיסה שמספיק נוזלית כדי לזלף. כבר חשבתי שהפעם יצליח לי. שמתי כל אחד מהמקרונים בנפרד בתנור ללא טורבו שחומם ל 150 מעלות. באמצע הזמן אפילו סובבתי את התבנית. ועדיין גם אחרי שנתתי למקרונים לנוח כמה דקות לא הצלחתי להוציא אותם מנייר האפייה – הם דבוקים לנייר האפיה – מה אני עושה לא נכון. אני ממש רוצה שיצליח לי המתכון… אבל התחלתי להתייאש קצת.

הגב
נטלי לוין דצמבר 3, 2013 - 9:08 am

היי בן,

נשמע שהבעיה היא דווקא באפיה עצמה. יכול להיות שהתנור לא מכוון לטמפרטורה הנכונה בפועל? הייתי בודקת עם תרמוסטט, כדי לודא שהוא מדייק. בנוסף, יכול להיות שזמן אפייה נוסף של עוד מספר דקות יעשה הבדל גם כן. בהכנת מקרונים צריך להכיר את התנור הפרטי מאוד טוב ולדעת בדיוק איך הוא עובד, כמה הוא עוצמתי וכיו”ב.

בהצלחה!
נטלי

הגב
בן דצמבר 3, 2013 - 10:09 am

נטלי,
תודה רבה על התגובה המהירה.
המקרון נהיה בלמעלה שלו מעט חום.

האם יש דרך לדעת מתי המקרון מוכן? והאם את ממליצה על קניית מד טמפרטורה במיוחד לתנור רק כדי לדעת שזאת הבעיה באמת?

הגב
נטלי לוין דצמבר 4, 2013 - 8:06 am

היי בן,

המקרון מוכן כשהוא יציב למגע. אני ממליצה לבדוק את חום התנור עם מדחום כדי להבין אם זו אכן הבעיה, כך תוכל לכוון את החום בהתאם.

בהצלחה!
נטלי

הגב
בן דצמבר 6, 2013 - 9:30 pm

גם אחרי שבדקתי עם מדחום שוב לא יצא
הפעם היה נראה כאילו הכל הולך ממש טוב אבל אחרי שנתתי למקרון להתקרר הוא לא יצא ונדבק לנייר אפייה
גם אחרי שהקפאתי אותו וניסיתי להוציא התחתית שלו הייתה דביקה

הגב
נטלי לוין דצמבר 7, 2013 - 9:36 am

אולי פשוט צריך להוסיף זמן אפייה. נשמע שהמקרון פשוט לא אפוי מספיק ולכן נדבק לנייר האפייה.

נטלי

הגב
בן דצמבר 7, 2013 - 12:56 pm

נטלי שוב תודה על התגובה. ומצטער על כל השאלות המציקות.
אני גם חושב שצריך להוסיף זמן אפייה. אני רק לא יודע כמה להוסיף עוד. ואני מפחד שהמקרון יהיה עשוי מידי. איך אני יודע מתי לעצור ?

הגב
נטלי לוין דצמבר 7, 2013 - 11:24 pm

תתחיל מלהוסיף כ-6-7 דקות. מאחר וכל תנור אופה בצורה שונה קצת קשה לי לתת הערכה של זמן אפייה מדויק לתנור שלך, פשוט צריך לנסות ולבדוק :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
בן דצמבר 8, 2013 - 1:37 pm

היי נטלי,
מצאתי דרך להוציא את המקרון בקלות.
מעט מיים רותחים מתחת לנייר אפייה והמקרון יוצא ממש בקלות.

יצא מעולה – הבאתי לעבודה וכולם ממש אהבו!
תודה :)

שיר ינואר 15, 2014 - 9:25 pm

היי נטלי באיזה צנתר צריך להשתמש להכנת המקרונים ?

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2014 - 11:28 pm

אני משתמשת בצנתר חלק בקוטר של כ-1 ס”מ.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שיר ינואר 22, 2014 - 6:03 pm

היי את המחית וניל אפשר להמיר בתמצית וניל ? ובקשר לצבע מאכל את משתמשת בצבע מאכל של ווילטן של השפופרת הקטנה ? או בקופסה הקטנה ?

הגב
נטלי לוין ינואר 23, 2014 - 9:34 am

אין בעיה להשתמש בתמצית וניל במקום המחית. אני משתמשת בצבע מאכל שמגיע בקופסה קטנה, אבל אני מניחה שגם הצבע בשפופרת יעבוד אם הוא לא נוזלי מדי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרונה ינואר 23, 2014 - 10:57 pm

היי נטלי כמה זמן בערך צריך לחכות עד שמפרידים את בסיסי המגורונים מהנייר אפייה ? זה לא יכול פתאום להתפרק או להידבק ?

הגב
נטלי לוין ינואר 24, 2014 - 8:21 am

היי שרונה,

ברגע שהבסיסים מתקררים לחלוטין אפשר להפריד אותם מנייר האפייה ללא חשש. אם הם אפויים כמו שצריך אין סיבה שיתפרקו.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרונה ינואר 24, 2014 - 10:43 am

היי נטלי אמור להישאר לי מהמרנג אחרי שאני עושה את העיגולים ? כי נשאר לי די הרבה

הגב
שרונה ינואר 24, 2014 - 10:45 am

יכול להיות שעשיתי יותר מידי שכבה דקה את העיגולים ? ועכשיו לא ייצא טוב ?

הגב
נטלי לוין ינואר 25, 2014 - 8:51 am

יכול להיות שכן, אבל לא נראה לי שזה ישפיע יותר מדי על התוצאה למען האמת. איך יצא בסוף?

נטלי

הגב
שירית ינואר 24, 2014 - 2:29 pm

היי שאלה לא ממש קשורה. אם אני עושה כוסות שוקולד במילוי נוטלה וריבת חלב מעורבבים עם קצפת. אני צריכה לשים את זה במקפיא או במקרר ?

הגב
נטלי לוין ינואר 25, 2014 - 8:48 am

זה לא ממש משנה – תלוי מתי את מתכוונת להגיש פשוט.

בהצלחה!
נטלי

הגב
חלי מרץ 4, 2014 - 9:35 pm

וואו! נראה כזה טוב! עכשיו יש לי שאלה מטרידה, אהבתי את הרעיון של העוגה, ומתחשק לי לעשות אותו בלי פירות אבל עם מילוי מושקע ממש, מה דעתך על קרם פטיסייר (יש אופצייה פרווה?) בתחתית ואז מעל גלידת וניל עם שקדים מקורמלים? נראה לך מידיי מתוק?
אם לא, יש לך אולי מתכון פה באת להפנות אותי אליו?
אם כן-יש לך רעיון אחר?
תודה וסליחה על כל השאלות…

הגב
נטלי לוין מרץ 5, 2014 - 8:25 am

היי חלי,

אין בעיה לותר על הפירות. אפשר להכין רק את הפטיסייר. כדי להכין אותו בגרסה פרווה משתמשים בחלב/ קרם קוקוס במקום החלב. הייתי מוותרת על הגלידה, לא נשמע לי מתאים במיותד.

בהצלחה,
נטלי

הגב
אופיר אפריל 5, 2014 - 8:14 pm

מה הסיכויים שהיצא לי טוב פעם ראשונה אני בת 12 ואני אופה הרבה ואם לא איזה מתכון את ממליצה לי תודה מראש

הגב
נטלי לוין אפריל 5, 2014 - 9:38 pm

היי אופיר, אם את אופה הרבה ומתחשק לך על אתגר, אולי כדאי לך לנסות להכין פעם מקרונים, ואחרי שתצליחי בהכנה שלהם תוכלי להכין את העוגה הזאת :) בהצלחה!

הגב
דניאל אפריל 7, 2014 - 5:24 pm

הי נטלי,
קודם כל רק רציתי להודות לך על המתכונים המעולים. אני מכורה לאתר שלך. את פשוט מדהימה! גורמת לי ולסובבים אותי להרבה נחת.
רציתי לשאול אם נראה לך שאפשר להכין את המתכון עם תחליף סוכר???

בתודה מראש,
דניאל

הגב
נטלי לוין אפריל 7, 2014 - 7:43 pm

תודה על המחמאות! בנוגע להכנה עם תחליף סוכר – נראה לי שלא במקרה הזה, אבל לא ניסיתי.

הגב
אלינה אפריל 11, 2014 - 11:27 pm

שלום נטלי. כל שנה ללל הסדר אני עושה מקרונים בטעמים שונים והמשפחה מתים עליהם, אבל צריך לגוון! והעוגה הזאת נראית לי חלופה מצויינת!!! רק אני אישית לא אוהבת (בכלל בכלל) מי ורדים. אבל ברור לי שהם נותנים טוויסט לכל העוגה. במה נראה לך אפשר להחליף? אולי תמצית פטל? זה יתן משחק נחמד של מתוק וחמוץ… משהו אחר? תודה מראש וחג שמח!

הגב
נטלי לוין אפריל 12, 2014 - 7:53 am

אפשר קצת תמצית פטל ואפשר גם פשוט לותר- העוגה טעימה גם בלי זה.

הגב
מירב אפריל 13, 2014 - 12:30 am

היי נטלי,
נראה מהמם. תוכלי בבקשה לכתוב כמויות בכוסות?

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2014 - 7:20 am

מוזמנת להשתמש בטבלת המרת מידות >>

הגב
לירון אפריל 13, 2014 - 10:20 am

היי נטלי,
אין לי הרבה ניסיון עם מקרונים, הכנתי פעמיים ובפעם השניה יצא לא רע.
את חושבת שהקינוח הזה דורש מיומנות וניסיון רב בהכנת מקרונים? או שזו בערך אותה דרגת קושי?
תודה וחג שמח!!! :)

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2014 - 10:23 am

אותה רמת קושי. אם את מצליחה להכין מקרונים – אין סיבה שלא תצליחי להכין את האיספהן :)

הגב
שם בדוי אפריל 13, 2014 - 7:48 pm

ניסיתי היום להכין את העוגה , היא יצאה לי נורא דביקה. והכמויות לא היו מספיקות ( גם לקרם וגם לבסיסי המקרונים)
מה לעשות ?

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2014 - 8:08 pm

יכול להיות שעיבדת יותר מדי את תערובת המקרון? זה גורם להצטמצמות די דרמטית בנפח ולכן יתכן שזה לא הספיק לך. בנוסף, את מציינת שהבסיסים יצאו דביקים – זה מעיד בדרך כלל על עיבוד יתר של התערובת.

הגב
ליאור אפריל 16, 2014 - 8:47 am

היי נטלי וחג שמח,
הכנתי את העוגה בווריאציה קצת שונה (מקרון קפה,קרם קפה וטראפלס במקום התותים) אך לא שיניתי את היחסים של החומרים בקרם ומשום מה גם לאחר כ 8 שעות במקרר הקרם נזל ולא התייצב כמו שלך.. נאלצתי להקפיא את העוגה ואכלנו כמו פרפה כזה, לא שהתלוננו, אבל מה יכולתי לעשות אחרת על מנת לייצב את המלית?

הגב
נטלי לוין אפריל 16, 2014 - 10:02 am

היי ליאור, קודם כל לפי התיאור נשמע ממש טעים! בנוגע לקרם – נשמע שלא בישלת את הקרם פטיסייר מספיק ולכן הוא לא הסמיך כראוי, מה שגרם לכך שהוא לא התייצב כמו שצריך. הקרם צריך ממש להסמיך על הכיריים ולהגיע לרתיחה.

הגב
ליאור אפריל 16, 2014 - 10:26 am

יצא בהחלט טעים ומוצלח.. אני לא מצליחה להעלות תמונה לדף הפייס של הבלוג

הגב
ענת אפריל 17, 2014 - 10:27 pm

היי נטלי,שאלה לי אלייך.מכיוון שלא הולך לי עם המקרונים (4 נסיונות

הגב
ליאה אפריל 18, 2014 - 6:59 pm

היי נטלי,

אני רוצה להכין את העוגה לפי מתכון המרנג האיטלקי שלך. האם להכין מנה שלמה (300 גר אבקת סוכר ושקדים)? או שחצי מנה תספיק בשביל לזלף את שני הבסיסים?

תודה רבה!

הגב
נטלי לוין אפריל 18, 2014 - 10:29 pm

חצי כמות לדעתי אמור להספיק :)

הגב
לילך אפריל 22, 2014 - 1:31 pm

אני מתכוונת להכין את העוגה אבל אני סולדת מצבעי מאכל אז תכננתי להכין עם בסיס של מקרון קפה.
כמה אבקת סוכר להמיר?
ועוד שאלה, זה יכולה לעבוד אם אני יעשה קרם פטיסייר שוקולד לבן מחמי כמות ופטיסייר שוקולד מריר מחצי כמות ויעשה בשתי שכבות? או שלא
תודה, לילך וסליחה על החפירה

הגב
נטלי לוין אפריל 23, 2014 - 6:38 am

המירי 10 גרם מאבקת הסוכר בקקאו. יכול להיות שזה יעבוד עם 2 שכבות דקות של קרם פטיסייר, לא רואה סיבה שלא.

הגב
כרמית א מאי 1, 2014 - 10:38 pm

היי נטלי,
תוכלי בבקשה להסביר איך מכינים מי וורדים?
בנוסף, אני רוצה להכין 2 סוגי מילוי: מילוי אשכולית אדומה ומילוי אפרסק (למקרונים כמובן) איך את ממליצה להכין? (השראה שקיבלתי ממקרונים בפריז) המון תודה!

הגב
נטלי לוין מאי 2, 2014 - 6:58 am

מי ורדים זה חומר גלם שקונים מוכן. מעולם לא יצא לי להכין ואני לא יודעת איך עושים זאת.
מתכון למלית אשכולית אדומה יש כאן:
http://77.104.163.26/~nimrods4/pierre_herme_macarons
למילוי אפרסק אפשר להכין קרם חמאה עם מחית אפרסקים, אבל מעולם לא ניסיתי ואין לי מתכון מסודר.

הגב
124 מאי 30, 2014 - 11:51 am

האם יש אפשרות אחת בימקום החלב?

הגב
נטלי לוין מאי 31, 2014 - 7:48 am

אפשר חלב סויה או קוקוס באותה כמות.

הגב
חלי מאי 31, 2014 - 9:28 pm

המתכון נראה מושלם, רק שאלה קטנה, יש לי אורחים לחג, שאוהבים מקרונים מאוד אבל לא אוהבים פירות,ולצערי גם לא קפה, בעיקר שוקולד.. יש לך רעיון מה אפשר לעשות שזה יצא גם מושקע וגם לא מידי מתוק? אני רוצה משהו קצת יותר מאתגר מקרם פטיסייר שוקולד בלבד, יש מצב?

הגב
נטלי לוין יוני 1, 2014 - 5:29 am

אפשר פטיסייר שוקולד ומסביב לסדר כדורי פררו רושה.

הגב
נעם יוני 8, 2014 - 3:24 pm

היי נטלי!
העוגה ניראת מדהים וממש עושה חשק להכין אותה. כבר נעזרתי בעבר בבלוג שלך כדי להכין מקרונים, אז דבר ראשון אני רוצה להודות לך על הכתיבה הברורה והמפורטת. תמיד כיף לשאוב מהמתכונים שלך רעיונות לקינוחים חדשים ושווים…

ולשאלתי, רציתי לדעת

הגב
נעם יוני 8, 2014 - 3:25 pm

רציתי לשאול האם אפשר להכין את הבסיס של המקרונים בעוגה הזו עם מרנג איטלקי כמו במתכון של המקרונים? או שיש סיבה לכך שמכינים אותה בצורה הזו?

הגב
נטלי לוין יוני 9, 2014 - 7:22 am

כן, אין בעיה להכין את הבסיסים על פי המתכון עם המרנג האיטלקי. אלו פשוט שתי שיטות הכנה שונות.

הגב
אתי ספטמבר 17, 2014 - 7:34 pm

כמה זה בבקשה 100 גרם חלבונים?

הגב
נטלי לוין ספטמבר 18, 2014 - 6:12 am

חלבונים מ-3-4 ביצים, תלוי בגודל הביצה.

הגב
אתי ספטמבר 17, 2014 - 7:34 pm

כמה ביצים התכוונתי לשאול…

הגב
הדר דצמבר 18, 2014 - 9:46 pm

נתקעתי רק עם פיסטוקים טחונים, אפשר להמיר אותם בשקדים?

הגב
נטלי לוין דצמבר 19, 2014 - 7:17 am

כן, אין בעיה.

הגב
מירי אלחדד ינואר 17, 2015 - 9:59 am

מה הקשר לאיספהאן??האם הקונדיטור הזה מקורו בפרס?

הגב
אילה מרץ 15, 2015 - 8:33 am

הי נטלי . תודה רבה על כל המתכונים והטיפים !!!! . כיף לקרוא את הבלוג שלך. רציתי לשאול מה ההבדל בתהליך בין הכנת מגה מקרון למקרונים בגודל רגיל? (הכנתי את הגודל הרגיל לפי ההוראות שלך ויצא מעולה ואני רוצה להכין את הגדולים ואני קצת חוששת) על מה צריך להקפיד? המון תודה אילה

הגב
נטלי לוין מרץ 16, 2015 - 8:29 am

המסה עצמה זהה לחלוטין, השוני היחיד הוא בגודל ובזמן האפייה. אם הכנת כבר מקרונים זה קטן עליך :)

הגב
דיאנה מרץ 28, 2015 - 11:48 am

היי נטלי, העוגה נראת מדהימה!

חשבתי להכין אותה לקינוח של ארוחה בשרית וגם פה עולה עיניין הפרווה..
מהתגובות הבנתי שממירים את החלב הרגיל לחלב/ קרם קוקוס. יש משהו שהוא מומלץ יותר מבין השניים? הרי שיש הבדלי באחוזי השומן…

ומה לגבי השמנת מתוקה? במה ניתן להחליף אותה? שמנת צמחית בתוספת סוכר אולי? או שגם ניתן להשתמש בקרם קוקוס? (החלק המוקשה)

תודה ראש מראש :-)

הגב
נטלי לוין מרץ 29, 2015 - 6:42 am

בקרם פטיסייר עצמו אני משתמשת בחלב קוקוס (10-12% שומן). קרם קוקוס בבישול ייצור קרם כבד מדי. את השמנת המתוקה ממירים בקרם קוקוס קר, ובחלק המוקשה בלבד. בהצלחה!

הגב
במבי אפריל 2, 2015 - 5:33 pm

הי אני רוצה להכין את העוגה הזו לליל הסדר. חיפשתי בנרות צבע מאכל ג’ל בסופרים ובחנויות בתל אביב ואני לא מוצאת. צלצלתי גם לחנויות למוצרי אפיה והם לא מכירים בכלל צבע מאכל ג’ל. הצילו! אולי מישהו יכול לעזור לי במציאת צבע מאכל ג’ל שיתאים להכנת העוגה? (להזמין מחו”ל עד מחר זו כמובן לא אופציה..) קשה לי לוותר על העוגה הזו היא מהממת.. תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 6:20 pm

יש צבעי מאכל ג’ל (מגיעים בבקבוקונים קטנים ולחיצים כאלה) בכל החנויות המתמחות למוצרי אפייה ולחומרי גלם, ואפילו ראיתי בחנויות חד פעמי למיניהן. בסופרים אי אפשר להשיג בדרך כלל.

הגב
עפרי אפריל 3, 2015 - 10:08 am

וואו תודה רבה על התגובה המהירה! בסוף מצאתיצבע מאכל של וילטון תודה. הכנתי אתמול שתי עוגות כאלה- יצא צבע מהמם, הדבר היחיד שמאוד התקשיתי בו היא למצוא דרך יעילה להעביר את בסיסי המקרון למקפיא..גם לאחר שהם הצטננו לחלוטין כשניסיתי להרימם הם מעט נסדקו. ושאלה אחרונה- אני רוצה להוסיף עוד בסיס מרנג עם קצפת- באיזה סדר את ממליצה לסדר את הבסיסים כך שלא יתרכך? תודה וחג שמח נטלי:))

הגב
נטלי לוין אפריל 3, 2015 - 1:07 pm

לא כל כך הבנתי את השאלה – מה אמור להיות הבסיס הנוסף בעצם? עוד חלק בעוגה?

הגב
עפרי אפריל 3, 2015 - 3:40 pm

בסיס מרנג נוסף

הגב
קייט יולי 18, 2015 - 12:52 pm

היי נטלי,

המתכון מדהים מתמיד!!
רציתי לשאול אם את מתכוונת לעשות מתישהו סדנת מקרונים?
הייתי רוצה ללמוד ממך את הסודות!

תודה!

הגב
נטלי לוין יולי 19, 2015 - 6:07 am

לצערי לא כרגע, אבל אולי בעתיד תתווסף סדנה כזאת.

הגב
ליטל ל ינואר 23, 2017 - 7:06 pm

הי נטלי
הקרם יצא לי נוזלי מידי (קרמי אבל לא מספיק בשביל לזלף) אבל ממש טעים ולא בא לי לזרוק אותו. האם ניתן להציל אותו ע”י בישול נוסף או ע”י הוספת שוקולד לבן מומס?
או בדרך אחרת כלשהי?

הגב
נטלי לוין ינואר 24, 2017 - 7:06 am

כנראה לא בישלת את הקרם מספיק. את יכולה לנסות להוסיף לו מעט ג’לטין, זה יכול לעזור, ויתכן שגם שוקולד לבן מומס, אבל לא יודעת להגיד כמויות. שווה לנסות לדעתי.

הגב
נעמה פברואר 18, 2017 - 11:08 pm

שלום נטלי, המתכון נראה מדהים וממש עושה חשק להכין אותו, הבעיה היחידה היא שאני לא ממש מתה על קרם פטיסייר. האם יש חלופות שנראות לך מתאימות חוץ מגנאש שוקולד לבן ? מה עם משהו על בסיס מסקרפונה ?

הגב
נטלי לוין פברואר 19, 2017 - 7:24 am

משערת שאפשר להכין עם קרם מסקרפונה, אבל כדאי לייצב אותו עם מעט ג’לטין.

הגב
נעמה פברואר 24, 2017 - 2:56 pm

תודה רבה, אשמח לקבל כמויות של ג׳לטין ביחס לקרם מסקרפונה עליו היית ממליצה

הגב
נעמה פברואר 18, 2017 - 11:10 pm

עוד שאלה קטנה.. אבקת שקדים הכוונה היא לשקדים טחונים ?

הגב
נטלי לוין פברואר 19, 2017 - 7:23 am

כן.

הגב
אירית אפריל 1, 2017 - 8:44 am

נטלי ,
קראתי את כל התגובות
לגבי הקפאת מרנג, האם הקפאה יום לפני הרכבת העוגה אינה פוגעת במרקם שלהם.
ועוד שאלה: הבאתי מתאילנד נוזל ליצי אפשר לוסיפו לקרם ובאיזה כמות?

הגב
נטלי לוין אפריל 1, 2017 - 9:03 am

אין בעיה להקפיא את בסיסי המקרונים ללא המילוי. בנוגע לנוזל ליצ’י – אולי על חשבון חלק מהנוזלים בקרם, אבל אני לא כל כך יודעת איך הוא יתנהג בבישול.

הגב
אירית אפריל 3, 2017 - 9:22 pm

נטלי, תודה על התשובה המהירה
אני מתכננת להכין לערב הפסח קליל ומרהיב ביחד
חג שמח

הגב
אירית אפריל 3, 2017 - 9:25 pm

נטלי, תודה על התשובה המהירה.
החלטתי להכנה לערב ליל הסדר, אחרי כל כך הרבה אוכל זה מנה מרהיבה וקלילה.
אשתדל לצרף תמונה.
חג שמח

הגב
אבישג פברואר 20, 2018 - 7:27 pm

היי יקרה
שאלה :
איך בעצם מתקבלת צורה חלקה ולא משובללת למקרון אם מזלפים כשבלול?

הגב
Natalie פברואר 21, 2018 - 7:12 am

המסה משתטחת מעט לאחר הזילוף (כמו השפיץ שנעלם לאחר הזילוף כעיגולים רגילים).

הגב
מורן מאי 10, 2018 - 5:23 pm

היי נטלי, המתכונים שלך מעולים! רציתי לדעת האם בקרם פטיסייר חובה להוסיף חמאה?
האם ניתן לשמור את הקרם במקרר?
והאם ניתן להחליף את התותים בקיווי ?

הגב
Natalie מאי 11, 2018 - 6:39 am

כן, חשוב לא לותר על החמאה שמייצבת את הפטיסייר עוד יותר. חשוב לשמור את הקרם במקרר ולא בחוץ. אפשר להמיר את התותים בקיווי, הטעם כמובן ישתנה בהתאם. בהצלחה!

הגב
מור אפריל 15, 2019 - 1:13 pm

היי, רציתי לשאול בנוגע למרקם של המקרון: אם מכינים כעוגה, איך הוא נחתך? זה לא בעייתי? שוקלת להכין לליל הסדר אבל לא רוצה שברגע החיתוך יתחיל להסתבך ולהישבר…
תודה רבה!

הגב
Natalie אפריל 15, 2019 - 3:21 pm

הוא מתרכך מהקרם ואין בעיה לחתוך. בהצלחה!

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }